PER QUÈ QUAN A CALDES ÉS DE DIA AL JAPÓ ÉS DE NIT?



En aquest itinerari seguim investigant coneixements sobre el sistema solar. En aquest cas aprofundirem en la rotació i la translació de la terra.

 

Per començar fem una activitat on cada equip ha de fer un llistat de coneixements previs que tenen sobre el tema. Un cop ho han fet, els portaveus expliquen a la resta què pensa cada equip de treball.

 A mig itinerari per tal de cohesionar els equips, fem una activitat anomenada "El joc de la Nasa", que consisteix en haver d'ordenar diferents elements que ens enduríem a l'espai de més a menys important.

Un cop fets els aprenentatges, cada equip tria si vol expressar mitjançant una maqueta el moviment de rotació o el de translació. Un cop escollit el moviment fan la seva maqueta. I per acabar fan l'explicació a la resta de companys de l'aula.

Després d'haver treballat l'univers com a centre d'interès durant el trimestre, hem organitzat una fira per explicar tot el que l'alumnat ha après a les famílies. Ha estat una experiència molt positiva i enriquidora per tothom.


Comentaris