Els i les alumnes de 3r de primària han estat treballant els continguts de coneixement del medi a través de la pregunta vertebradora: Què passa dins el nostre cos quan xutem una pilota?
Primer de tot, van crear els nous grups de treball cooperatiu i per fer-ho, van omplir el full del pla d'equip per tal de definir els càrrecs, el nom d'equip i l'objectiu que es proposaven aconseguir al llarg de l'itinerari. Un cop ho van tenir fet, van dissenyar una portada pel dossier d'equip amb un dibuix que representés el nom de l'equip.
Va donar la casualitat, que el pare d'una alumna de la classe de 3r B, és fisioterapeuta i ens va venir a fer una xerrada sobre la seva feina, però també els va demanar si el podien ajudar, ja que es troba que molts nens si nenes de l'ESO tenen cada vegada més mals d'esquena i no sap per què. Els va demanar si podien trobar una manera per tal que això no passés tant.
Per poder ajudar al fisioterapeuta, el primer que van haver de fer va ser informar-se sobre què hi ha dins el cos que fa que ens faci mal l'esquena. Per això, van mirar uns vídeos sobre l'aparell locomotor i van respondre a unes preguntes per veure si havien entès bé els vídeos.
Un cop van tenir clar què formava l'aparell locomotor i perquè servia, van començar a dissenyar un esborrany d'una persona amb tot el que hi ha dins el cos per tal de poder xutar una pilota. Un cop van tenir l'esborrany fet, van parlar sobre quin material havia de portar cada membre del grup cooperatiu per poder crear una maqueta gran amb tot el que havien après.
Quan ho van tenir tot enllestit, es van posar mans a l'obra per tal de fer la maqueta el millor que poguessin utilitzant tot el material que havien portat entre tots els i les membres de l'equip.
Un cop acabada la maqueta, van fer una exposició oral a la classe per explicar a la resta de companys i companyes com havien fet la seva maqueta i perquè l'havien fet amb aquells materials.
Quan van acabar la maqueta, van veure que per tal de poder moure els ossos i els músculs, necessitaven l'ajuda del cervell, per això van estudiar i treballar el sistema nerviós a través d'uns vídeos i d'un text explicatiu que entre tots vam anar fent.
Un cop ja sabien exactament com es produeix el moviment i què hi ha dins el nostre cos, van poder començar a pensar com podrien ajudar al fisioterapeuta. Per fer-ho, van treballar a través d'un dossier d'higiene postural per poder informar-se sobre les bones postures i així ser conscients de com cuidar del seu cos.
Per acabar, van haver d'elaborar un text explicatiu per tal de respondre a la pregunta vertebradora amb el màxim d'informació que havien après al llarg de l'itinerari.
Quantes coses que hem après aquest itinerari!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada